Популярные сообщения

суббота, 15 января 2011 г.

INVATAMANT PRESCOLAR SI PRIMAR - INVATAMANT PRESCOLAR METODE INVATARE PROIECTE



MOTTO:„Învăţământ pentru toţi, împreună cu toţi”
     De ce să ne pese? Pentru că aceşti copii nu se pot descurca singuri. Ei au nevoie de ajutor din partea familiei, vecinilor, prietenilor, dascălilor, autorităţilor şi specialiştilor, pentru că toţi aceşti copii au dreptul la educaţie, pentru că toţi sunt capabili să înveţe, pentru că dacă nu frecventează grădiniţa şansele de a învăţa se reduc foarte mult. Pentru că sunt sporite oportunităţile de învăţare prin interacţiune cu ceilalţi copii. Cerinţelor suplimentare ale copiilor cu dizabilităţi li se poate răspunde la grupe obişnuite cu ajutorul unor mijloace puse  la dispoziţia cadrelor didactice. Pentru că toţi copiii, chiar şi cei fără dizabilităţi, au de câştigat atunci când cadrul didactic adaptează curriculumul  şi propriul stil de predare pentru a se potrivi cu marea diversitate a copiilor din orice grupă. Pentru ca aceşti copii să ştie că nu e nicio problemă dacă sunt diferiţi, acest lucru nu este un stigmat. Noi îi pregătim pentru viaţă şi societate. De aceea este necesară dezvoltarea practicilor incluzive în grădiniţe. 
     De ce să fim incluzivi? Pentru că primirea copiilor „diferiţi” alături de toţi ceilalţi trebuie făcută nu de dragul lor sau nu din milă ci pentru dreptul fiecărui individ de a participa la acţiuni comune pentru dezvoltarea lui ulterioară, pentru a contribui şi el la dezvoltarea societăţii în care trăieşte. Ce ne propunem?Educarea atitudinilor şi comportamentelor copiilor preşcolari în vederea acceptării diversităţii individuale în cadrul unui grup.           
     Prevenirea apariţiei prejudecăţilor la copiii preşcolari şi înlăturarea celor formate          
     Schimbarea atitudinii faţă de copilul deficient: promovarea unei atitudini tolerante, deschise, de acceptare, şi înţelegere firească a raporturilor dintre copiii cu nevoi speciale şi copiii consideraţi „normali”.           
     Reducerea riscului de marginalizare şi excluziune socială a copiilor preşcolari cu diferite dizabilităţi                
     Cunoaşterea, recunoaşterea şi respectarea diferenţelor individuale prin valorificarea pozitivă a relaţiilor de egalitate între oameni. Pentru cine?
     Pentru copii: celor cu nevoi speciale le dă încredere în sine; îi ajută să acumuleze noi cunoştinţe şi abilităţi; sensibilizează copiii fără necesităţi speciale faţă de nevoile celorlalţi; îi determină să accepte diferenţele mult mai bine faţă de persoanele cu nevoi speciale.            
     Pentru părinţi: devin mult mai implicaţi în educaţia copiilor lor; stabilesc prietenii şi relaţii de ajutor cu ceilalţi părinţi.            
     Pentru cadre didactice: descoperă noi tehnici de învăţare pentru a veni în ajutorul copiilor care întâmpină dificultăţi.            
     Pentru comunitate: copiii devin membrii participanţi ai comunităţii şi contribuie la bunul mers al acesteia;# ajută la dezvoltarea solidarităţii şi toleranţei comunităţii;# avantaje financiare pe termen lung deoarece educarea copiilor în clase integrate costă mai puţin decât în şcolile speciale;# previne şi reduce problemele sociale ale societăţii. 
     Principiile educaţiei pentru toţi
- Viitorul societăţii depinde de modul în care creştem şi educăm azi toţi copiii.# Pentru dezvoltarea viitoare a societăţii este nevoie să valorizăm şi să sprijinim fiecare copil.
- Fiecare copil este unic.# Diversitatea copiilor, determinată de particularităţile fiecăruia de dezvoltare nu este o piedică în educaţie, ci o resursă de învăţare şi dezvoltare pentru toţi.
- Fiecare copil este important pentru familia lui, dar şi pentru întreaga societate.
- Fiecare copil poate învăţa.
- Fiecare copil are dreptul la educaţie şi la sprijin adecvat pentru a participa la procesul educativ.
- Pentru procesul educaţional este esenţială folosirea adecvată a resurselor materiale, umane, metodologice şi spirituale.   

Комментариев нет:

Отправить комментарий